چوب

۸ مزیت مبلمان چوبی

مزیت مبلمان چوبی

مبلمان چوبی، با وجود مبلمانی با انوع متریال‌های گوناگون در بازار، همچنان در بین اکثر خریداران در صدر جدول قرار دارد و طرفداران خاص خود را دارد. چوب در طول تاریخ همواره یکی از اولین انتخاب‌ها برای ساخت خانه و دکوراسیون داخلی بوده است. این مبلمان‌های خاص با چوب‌هایی از دل طبیعت، در انواع طرح‌ها و ظاهر یافت می‌شوند و دارای ظاهری منحصربه فرد هستند، چراکه چوب آمده از طبیعت نیز خاص و ویژه است. در این مقاله قصد داریم به ۸ مزیت داشتن مبلمان چوبی اشاره کنیم. پس با ادامه مقاله همراه ما باشید.

زیبایی منحصربه فرد

همانطور که در هر یک مقاله‌های مربوط به چوب‌ها اشاره کردیم، هر چوب برداشت شده از درخت، منحصربه فرد است و دارای نقوش و بافت دانه ای خاص و ویژه خود می‌باشد. حال تصور کنید مبلمان ساخته شده از این چوب‌ها، هرکدام ظاهر خاصی دارند که آن‌ها را از سایر مبلمان متمایز می‌سازد. به همین علت است که مبلمان چوبی هرگز از مد نمی‌افتد. حتی با استفاده از رنگ‌های مخصوص چوب می‌توان الگوهای آن را برجسته‌تر کرد تا زیبایی آن مبلمان نمایان‌تر شود.

دوام طولانی مدت

مزیت بسیار بارز و پراهمیت استفاده از مبلمان چوبی این است که چوب بسیار بادوام و مستحکم می‌باشد. چوب‌های متفاوت دارای مقاومت و سختی‌هایی با درجات مختلف هستند، که این امکان را برای کاربر ایجاد می‌کنند تا از هر چوبی که می‌خواهد برای مبلمان خود استفاده کند. برای مثال؛ میز ناهارخوری یا مبل اتاق نشیمن یا حتی کمد لباس برای اتاق خواب، بهتر است که از چوب محکمی مانند چوب ساج ساخته شوند. اگر این مبلمان به خوبی نگهداری شوند و از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید یا رطوبت پرهیز شود، می‌توانند دوام بیشتری داشته باشند و تا سالیان سال در منزل شما خودنمایی کنند. حتی برای زیباسازی مبلمان چوبی در دراز مدت بهتر است که از پولیش چوب یا روغن‌های مخصوص چوب استفاده شود تا زیبایی ظاهری آن‌ها در طول زمان حفظ شود.

نگهداری ساده مبلمان چوبی

قبلا به طور مفصل در مقاله نگهداری از لوازم چوبی به نکات ساده‌ای که به افزایش طول عمر لوازم چوبی کمک می‌کنند، اشاره کردیم. اما به طور خلاصه؛ چوب ها از جمله موادی هستند که به راحتی و بدون زحمت می‌توان از آن‌ها نگهداری کرد، گردگیری دوره ای، قرارندادن در معرض نورخورشید و رطوبت، پولیش و روغن جلازدن به آن‌ها در فواصل معین، از جمله کارهای بسیار ساده ای که برای افزایش دوام و حفظ زیبایی آن‌ها می‌توان انجام داد.

دکوری شیک

چوب این امکان را ایجاد می‌کند تا به هرشکلی که مدنظرمان است، تبدیل شود. مبلمان چوبی چه به طرز هنرمندانه‌ای حکاکی شده باشند، چه با یک صفحه چوبی ساده ساخته شده باشند، همچنان به فضای دکوراسیون داخلی زیبایی و گرمای خاصی می‌بخشد. حتی تفاوتی ایجاد نمی‌کند که سبک مبلمان قدیمی باشد یا جدید. زیبایی چوب می‌تواند حال‌وهوای فضای داخلی را گرم و دلچسب کند. مبلمان چوبی ظرافت، جذابیت و پیچیدگی را به هر فضایی ارائه می‌دهد و به همین دلیل است که می‌توانید آن را به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون خود قرار دهید.

مبلمان چوبی

مبلمان چوبی

سازگار با محیط زیست

اگر می‌خواهید به محیط زیست کمک کنید، خرید مبلمان چوبی راه حلی است. همچنین می‌توان از آن استفاده مجدد و بازیافت کرد، به این معنی که می‌توانید مبلمان برجسته‌ای را از قطعات چوبی قدیمی و احیا شده نیز بسازید. این قطعات چوبی در واقع به دلیل ظاهر پریشان می‌توانند بسیار چشمگیر به نظر برسند و از این رو بر زیبایی قطعه می‌افزایند. حتی اگر می‌خواهید روش دوست‌دار محیط‌زیست دیگری را انتخاب کنید، می‌توانید انتخاب کنید که آن‌ها را با یک رنگ چوب بر پایه آب بپوشانید.
آن‌ها بو و سمیت بسیار کمی دارند، بنابراین نه تنها برای طبیعت، بلکه برای کودکان و افراد مسن نیز ایمن هستند.

سبک‌های متفاوت مبلمان چوبی

برخلاف بسیاری از مواد دیگر مبلمان، مبلمان چوبی تقریباً در هر نوع محیطی می‌توانند زیبا به نظر برسند. این می‌تواند بخشی از هر طرح طراحی داخلی باشد، خواه روستیک، مدرن، سنتی یا بوهمی. می توانید هر شکل و فرمی به آن‌ها بدهید. یکی دیگر از چیزهای منحصر به فرد در مورد مبلمان چوبی این است که می‌توان آن‌ها را در طی سال‌ها تغییر داد، با رنگ آمیزی آن، می‌تواند جان تازه‌ای به آن بخشید.

سرمایه گذاری شایسته

اگرچه ممکن است در ابتدا هنگام ساخت یک مبلمان جدید، قیمت گزافی بپردازید، به آن به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت نگاه کنید. دانه طبیعی چوب تضمین می‌کند که هر قطعه از آن متفاوت و منحصر به فرد است. حتی بسیاری از چوب‌ها درطول زمان تغییر رنگ داده و زیبایی آن‌ها دوچندان می‌شود.

سبک‌های مختلف مبلمان چوبی

سبک‌های مختلف مبلمان چوبی

شخصی‌سازی بی‌حدومرز

چوب نه تنها یک ماده عالی برای ایجاد مبلمان معمولی مانند تختخواب، کابینت، میز، صندلی و غیره است، بلکه می‌تواند برای مدل‌سازی قطعات غیرمتعارف و هنری مانند پوشش دیوار، قاب عکس، قفسه کتاب، میز قهوه‌خوری، میز خواب، میز لپ‌تاپ استفاده شود. وقتی قرار است مبلمان چوبی را در هر قسمتی از خانه یا محل کار خود قرار دهید، می توانید به تخیل خود بال و پر دهید و از آن درهر بخشی استفاده کنید. همچنین می‌توانید با رنگ‌های مختلف مخصوص چوب، رنگ مبلمان خود را تغییر دهید تا با سایر اجزای دکوراسیون‌تان هماهنگی ایجاد شود.

مبلمان چوبی یک انتخاب ایده‌آل

همانطور که به مزیت‌های مبلمان چوبی پرداختیم، مبلمان چوبی ارزش سرمایه گذاری را دارد! مهم نیست که در چه خانه یا آپارتمانی زندگی می‌کنید، یک تکه مبلمان چوبی به زیبایی کلی دکوراسیون خانه شما کمک می‌کند. با مراقبت مناسب، مبلمان چوبی برای نسل‌های بعدی دوام می‌آورد و ارزش آن نیز بالا می‌رود.

منبع مورد استفاده شده:

https://www.asianpaints.com/blogs/9-benefits-of-wooden-furniture.html

 

دیدگاهتان را بنویسید